archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Κύρια σημεία ομιλιών Συνεδρίου Ναυτιλιακή Κύπρος 2023 στην Λεμεσό

15 Νοεμβρίου 2023.

forumkypr45Το Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος 2023» πραγματοποιήθηκε στο Parklane Resort & Spa στην Λεμεσό. Το Συνέδριο διοργανώθηκε από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών.

Το θέμα του φετινού συνεδρίου Ναυτιλιακή Κύπρος ήταν «Shipping in Action: An Agenda for Change».Το φετινό Συνέδριο προσέλκυσε πέραν των 900 ναυτιλιακών παραγόντων από όλο τον κόσμο καθώς προέρχονται από πέραν των 35 χωρών. Το συνέδριο το οποίο διοργανώνεται ανά διετία στην Κύπρο, πραγματοποιείται για δέκατη όγδοη φορά από το 1989.

Τις εργασίες του συνεδρίου προσφώνησε αρχικά καλωσορίζοντας τους σύνεδρους o πρόεδρος του Συνεδρίου, Δρ. Στέλιος Χειμώνας, Γενικός Διευθυντής του υφυπουργείου Ναυτιλίας. Αναφέρθηκε στο συνεδριο που συνιστά ευκαιρία για διάλογο επί των κρίσιμων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία και ευχαρίστησε τους συνδιοργανωτές, χορηγούς, ομιλητές και συνέδρους για την συμβολή και παρουσία τους και ιδιαίτερα τον σημαντικό αριθμό συμμετεχόντων που ταξίδεψαν από το εξωτερικό.

Ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης αφού πρώτα εγκαινίασε την Έκθεση για τις Ναυτιλιακές Υπηρεσίες που διοργανώθηκε στα πλαίσια του Συνεδρίου, ακολούθως απηύθυνε τον εναρκτήριο χαιρετισμό του Συνεδρίου.

Τόνισε ότι ο ναυτιλιακός τομέας απαιτεί ταχεία αντίδραση και αποτελεσματική αντιμετώπιση σε κρίσεις και προκλήσεις, καινοτόμο σχεδιασμό και προσαρμοστικότητα. Αναφέρθηκε στις ενέργειες της Κύπρου προς αντιμετώπιση της τρέχουσας κρίσης στην Ουκρανία και στο γεγονός ότι οι θαλάσσιες μεταφορές θα πρέπει να τύχουν της δέουσας προσοχής και ν ’απολαμβάνουν εξέχουσα θέση εντός της ΕΕ. Ο πρόεδρος αναφέρθηκε επίσης στην συμβολή της Κύπρου στην μετάβαση της ναυτιλίας σε μια βιομηχανία χαμηλών ή και μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών, στην διαδικασία ψηφιοποίησης των εσωτερικών διαδικασιών του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, στην δημιουργία ενός ναυτιλιακού κέντρου μονοθυριδικής εξυπηρέτησης «one-stop shipping center» και στην εφαρμογή του Νόμου για την Ναυτιλιακή Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης. 

Ακολούθως, ο κ. Kitack Lim, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και η κα. Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απηύθυναν τους εναρκτήριους χαιρετισμούς τους. Ο κ. Kitack Lim αναγνώρισε την πρόοδο που έχει σημειώσει μέχρι στιγμής η ναυτιλιακή βιομηχανία, υπογραμμίζοντας την σημασία της συνεχούς αντιμετώπισης των υφιστάμενων και των νέων προκλήσεων. Τόνισε επίσης την αξία του συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος» στην προσφορά μιας πλατφόρμας ανταλλαγής απόψεων μεταξύ όλων των φορέων της ναυτιλίας. Παρευρισκόμενος για τελευταία φορά στο συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος» ως Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι επιτακτική ανάγκη οι κανόνες και οι κανονισμοί για την ναυτιλία να τροποποιούνται και να εφαρμόζονται σε διεθνές επίπεδο από την ναυτιλιακή κοινότητα. Η κα. Adina Vălean αναφέρθηκε στις πολλές ευκαιρίες για την ναυτιλία που βρίσκονται στον ορίζοντα τονίζοντας την σημασία της ευελιξίας για την προώθηση της ανάπτυξης πράσινων καυσίμων και την υιοθέτηση τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης. «Σε όλη αυτή την διαδικασία, πρέπει να κοιτάξουμε πέραν από τις ακτές της Ευρώπης για να υιοθετήσουμε αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο», είπε.

Το πρώτο πάνελ ομιλητών είχε θέμα «Διάλογος Ναυτιλιακής Πολιτικής» (“Shipping Policy Dialogue”) μεταξύ της κας. Μαρίνας Χατζημανώλη, Υφυπουργού Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω της Κυπριακής Δημοκρατίας και του κ. Arsenio Dominguez, Διευθυντή της Διεύθυνσης Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και Εκλελεγμένου Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Η κα. Μαρίνα Χατζημανώλη υπέβαλε ερωτήσεις στον κ. Arsenio Dominguez αναφορικά με το όραμα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, τα αποτελέσματα της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 80) και την υιοθέτηση από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό Στρατηγικής για την Μείωση των Εκπομπών Αερίων Θερμοκηπίου από τα πλοία, την ανακύκλωση πλοίων.

Το δεύτερο πάνελ ομιλητών αφορούσε το θέμα «Βιώσιμη ναυτιλία με ορίζοντα το 2050: μια αποστολή (Α)Δυνατή;» (“Sustainable Shipping towards 2050: a Mission (Im)Possible?”), είχε ως συντονιστή τον κ. Θέμη Παπαδόπουλο, Πρόεδρο του ΚΝΕ/CEO της Interorient Navigation Co Ltd. Η ομάδα των ομιλητών περιλάμβανε τον κ.Emanuele Grimaldi, ICS Chairman/Πρόεδρος & MD της Grimaldi Euromed SpA, τον κ. Φίλιππο Φιλή, Πρόεδρο της ECSA/Chairman & CEO της Lemissoler Navigation Ltd, την Δρ. Gaby Bornheim, Πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR) και τον κ. Nikolaus H. Schües, Πρόεδρο του BIMCO. Το πάνελ σημείωσε την ανάγκη για σαφήνεια στον καθορισμό πολιτικής. Ο κ. Παπαδόπουλος, ανέφερε πως θα πρέπει να αναπτύσσονται διεθνείς και όχι εθνικοί ή περιφερειακοί κανονισμοί. «Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός θα πρέπει να αναπτύξει ένα νέο σύστημα αντί να ζητά από τα μέλη της ναυτιλιακής βιομηχανίας να συμμορφώνονται με διάφορες νομοθεσίες που περιπλέκουν την πορεία της βιομηχανίας προς την απανθρακοποίηση» ανέφερε. Συμμεριζόμενη αυτές τις θέσεις, η Δρ. Gaby Bornheim είπε πως «ως βιομηχανία, απαιτείται να είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι και αυτό περιλαμβάνει και τους προμηθευτές καυσίμων. Οι νέοι κανόνες πρέπει να καταστούν διεθνείς και απαιτείται ένα ξεκάθαρο, διεθνές πλαίσιο με σκοπό να πετύχουμε μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050. Το πλαίσιο αυτό πρέπει να επεκτείνεται πέραν της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Ο κ. Emanuele Grimaldi αναφέρθηκε σε ένα σύστημα «επιχορήγησης & ανταμοιβής» με σκοπό την στήριξη όσων υιοθετούν νωρίτερα λιγότερα ακριβά καύσιμα στη ναυτιλία. Ο κ. Nikolaus H. Schües ενθάρρυνε τους σύνεδρους να δουν τις προκλήσεις της ναυτιλίας με πιο θετική προοπτική ειδικότερα λαμβάνοντας υπόψη την πληθώρα των νέων καυσίμων υπό εξέλιξη, σε συνάρτηση με τις ήδη διαθέσιμες τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης. Κατά την διάρκεια των ερωτήσεων και απαντήσεων στο τέλος της συζήτησης ένα μέλος του ακροατηρίου υπέβαλε ερώτημα αναφορικά με την δυνατότητα χρήσης της ατομικής ενέργειας στα πλοία. Η Δρ. Gaby Bornheim απάντησε πως «δεν υπάρχουν απαγορευτικές σκέψεις. Αποτελεί μια ιδέα αλλά δεν είναι ρεαλιστικό να αναμένεται πως η βιομηχανία θα κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση». Κατέληξε πως, παρόλο που η ναυτιλία θα πρέπει να αξιολογήσει την εν λόγω τεχνολογία, δεν θεωρεί πως θα γίνει πραγματικότητα.


Το τρίτο πάνελ ομιλητών μελέτησε το θέμα «Η προοπτική των πλοιοκτητών για το μέλλον της ναυτιλίας της ΕΕ» (“The Shipowners’ perspective on the future of EU shipping”) με συντονιστή τον κ. Γιώργο Μούσκα, Αντιπρόεδρο της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών. Η συζήτηση είχε επίκεντρο το EU ETS και άλλους περιφερειακούς κανονισμούς, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτικές αυτές επηρεάζουν τα μέλη του ευρωπαϊκού στόλου. «Υπάρχουν οφέλη για έναν πιο αυτάρκη στόλο και η πολιτική πρέπει να γραφτεί με αυτό κατά νου» δήλωσε ο κ. Γιώργος Προκοπίου, επικρίνοντας το EU ETS, λέγοντας ότι «η Ευρώπη αυτοπυροβολείται» και υποστηρίζοντας ότι η βιομηχανία θα ήταν καλύτερα να επικεντρώνεται στα μέτρα ενεργειακής απόδοσης αντί να παρεμποδίσει την ανάπτυξη μέσω περιοριστικών πολιτικών.

Της έναρξης των εργασιών του Συνεδρίου προηγήθηκε εναρκτήρια Δεξίωση στο Ξενοδοχείο Amathus Beach Hotel στη Λεμεσό όπου απονεμήθηκε το «Κυπριακό Βραβείο Ναυτιλίας 2023» ως αναγνώριση της προσφοράς προσώπων ή εταιρειών στην ανάπτυξη της Κυπριακής Ναυτιλίας. To «Βραβείο Προσωπικότητας της Κυπριακής Ναυτιλίας» απονεμήθηκε στον κ. Γιώργο Προκοπίου, Πρόεδρο της Dynacom Tankers Management Ltd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

championjet24f2

posidonia24f2024 

Ημερολόγιο

«  Ιούνιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

attica24f96

attica24f6

Αναζήτηση

seajetschania