bms arcadia gac17
globalseaways17 

Βασίλης Μαυρολέων: απέκτησε δύο υπό κατασκευή ultramaxes

Βασίλης Μαυρολέων: απέκτησε δύο υπό κατασκευή ultramaxes

H ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Niovis Shipping του Βασίλη Μαυρολέων απέκτησε τα συμβόλαια δύο πλοίων χωρητικότητας 61.000 dwt που κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Cosco Dalian

More...
Α. Μαρτίνος: Διευρύνει τον στόλο με πλοία LNG για την Minerva Marine

Α. Μαρτίνος: Διευρύνει τον στόλο με πλοία LNG για την Minerva Marine

Η ναυτιλιακή Minerva Marine του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου έχει προχωρήσει σε παραγγελίες συνολικά τεσσάρων νέων πλοίων LNG στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries.

More...
Scorpio Bulkers sold two 2015-built kamsarmax vessels for $48 million

Scorpio Bulkers sold two 2015-built kamsarmax vessels for $48 million

Scorpio Bulkers Inc. announced that the Company has entered into agreements to sell two Kamsarmax vessels for $48 million and provided an update to Time Charter Equivalent (“TCE”) rates for the first

More...
Σταμάτης Τσαντάνης: Aισιόδοξοι για την αγορά των Capesize

Σταμάτης Τσαντάνης: Aισιόδοξοι για την αγορά των Capesize

Η Seanergy Maritime Holdings Corp. ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και δωδεκάμηνο του 2018.

More...
Dry Bulk Market: Capesize Index οn the Mend

Dry Bulk Market: Capesize Index οn the Mend

Capesize The Baltic Capesize market shrugged off its recent negative sentiment to post daily

More...
Πολυτελή αυτοκίνητα Porsche και Audi βρέθηκαν στον βυθό της θάλασσας ανοιχτά των ακτών της Γαλλίας

Πολυτελή αυτοκίνητα Porsche και Audi βρέθηκαν στον βυθό της θάλασσας ανοιχτά των ακτών της Γαλλίας

Πολυτελή αυτοκίνητα Porsche και Audi βρίσκονται μεταξύ των 2.000 οχημάτων που βυθίστηκαν μαζί με ιταλικό φορτηγό πλοίο στα ανοιχτά των ακτών της Γαλλίας.

More...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.
Εκτύπωση

European Shipowners greatly concerned about the proposed US steel and aluminium tariffs

19 Μαρτίου 2018.

ecsafotoEuropean shipowners disagree with the US President Trump's decision to impose additional duties on imports of certain steel and aluminium products into the United States.

“This protectionist decision of imposing 25% import duties on steel and 10% on aluminium will obviously have a negative impact on transatlantic relations and on global markets”, said Martin Dorsman, ECSA’s Secretary General. “The European Shipping Community is concerned with this development and the potential of full-scale trade war. It is clear that the tariffs might leverage to other products as we have already heard from the EU leaders’ responses. A full scale trade war will benefit nobody”, he added.

Shipping is the backbone of global trade, enabling the import and export of affordable goods on a scale that is not possible for any other transport mode. Shipping needs global trade to exist and global trade cannot exist without an efficient shipping industry. Around 90% of world trade in goods is carried by the international shipping industry and EU shipping companies are large players in this global industry.

European shipowners control 40% of the world’s merchant fleet and operate shipping services all over the world. This includes trade between non EU countries such as trade between the Far East and Latin America, so called “cross trades”. For many shipping companies the majority of their trade activity actually happens outside of the EU.

“European shipowners call US and the counterparts to respect the principles of free trade and prevent a full scale trade war”, concluded Dorsman.

Source: European Community Shipowners’ Associations (ECSA) 

 

 

crossworldbanner

seanergybanerblue

antipollution

palau

bv18

panamanian19

rstechnical

Ημερολόγιο

«  Φεβρουάριος 2019  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728

wartsila

hswbanner19

orionbanner

posidoniasea18

Αναζήτηση