archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

MEDIA-TV

Εκτύπωση

7o Ετήσιο ελληνικό ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link

19 Ιουνίου 2016.

Με μοναδική επιτυχία και με συμμετοχή που ξεπέρασε τα 1100 άτομα πραγματοποιήθηκε το έβδομο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα με θέμα: «Opportunities & Challenges» στο ξενοδοχείο Divani Caravel της Αθήνας.

Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την Capital Link σε συνεργασία με το New York Stock Exchange και NASDAQ. Η Capital Link είναι εταιρία συμβούλων Επενδυτικής Επικοινωνίας και Επενδυτικών Σχέσεων με έδρα τη Νέα Υόρκη και γραφεία σε Αθήνα, Λονδίνο και Όσλο, που μεταξύ άλλων εξειδικεύεται στο χώρο της ναυτιλίας, συνεργαζόμενη με την πλειονότητα των ναυτιλιακών εταιριών εισηγμένων στα Χρηματιστήρια της Ευρώπης και Αμερικής.

Κατά την διάρκεια του Συνεδρίου συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις και τάσεις στην παγκόσμια οικονομία και στο διεθνές εμπόριο. Επίσης εξετάστηκε λεπτομερώς μια πληθώρα εναλλακτικών τρόπων χρηματοδότησης από εισηγμένες, αλλά και ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυτιλίας. Παράλληλα, ειδικοί στον τομέα της Ναυτιλίας, παρουσίασαν τις κατάλληλες αποτελεσματικές στρατηγικές μεθόδους επενδύσεων και διαχείρισης κινδύνων.

Ο πρόεδρος της Capital Link κ. Νικόλαος Μπορνόζης, καλωσόρισε το ακροατήριο στο συνέδριο δηλώνοντας πως το 7ο Ετήσιο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link λαμβάνει έδαφος σε μια κρίσιμη εποχή και πως οι ομιλητές θα αναπτύσσουν θέματα μείζονος σημασίας και σημαντικού ενδιαφέροντος ως προς την Ναυτιλία. Ο σκοπός ήταν να απεικονιστεί η παγκόσμια οικονομία όσο θετικά δύναται.

capitalfeb

From left:  Wendy Ye, Elena Kashuba, George Kaklamanos, Georgia Ermidi, Christina Konstantinidou

Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου υπήρξαν πολλές παρουσιάσεις όπως:

Ο κ. StuartMcAlpine, Partner - Clyde & CoLLP στην ομιλία του: “TheEvolvingLandscapeofAsianMaritimeFinance” Αναφέρθηκε στη συμμετοχή διαφόρων κινεζικών οικονομικών οργανισμών στην Ναυτιλία. Ξεκίνησε αναφέροντας το Leasing Market, και τις ευκαιρίες που δίνει η αγορά. 3 από τις 7 κορυφαίες τράπεζες ήταν Κινέζικες το 2015, με συνολικό portfolio 50 δις. δολάρια. Στη συνέχεια επικεντρώθηκε στην Ελλάδα αναφέροντας πως το τέλος του 2015 σηματοδότησε τη χρονιά της συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας και μίλησε εκτενέστερα για τη πρόσφατη ανακοίνωση της Cosco περί ελέγχου του λιμανιού του Πειραιά. Αναφέρθηκε στην διαφοροποίηση μεταξύ bank και lease financing ενώ επεσήμανε πως στην Κίνα υπάρχουν 3 είδη εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης. Κατέληξε με τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα καθώς και τα ρίσκα για τον εκμισθωτή.

Ο κ. Τάσος Βαμβακίδης, CommercialManager - PiraeusContainerTerminal, μίλησε για “PiraeusasaGlobalLogisticsHub" και εξέτασε το γεγονός ότι ο Πειραιάς ως λιμάνι, αποτελεί παγκόσμιο κέντρο μεταφορών και διοίκησης. Ο Πειραιάς διαθέτει προηγμένο γεωπολιτικό ρόλο, που προσελκύει στρατηγικούς επενδυτές, λόγω της γεωγραφικής του θέσης, καθώς συνδέει τρεις ηπείρους, την Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία. Επιπλέον, το λιμάνι του Πειραιά, με τη δικαιολογία ότι έχει μια σημαντική υλικοτεχνική είσοδο, κάνει τη ναυτιλιακή βιομηχανία την ταχύτερη στην αγορά. Στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά υπάρχουν τακτικές υπηρεσίες με δίκτυο μεγάλων τροφοδοτών, που διανέμουν τα φορτία στα λιμάνια της Μέσης Ανατολής, της Μαύρης Θάλασσας, της Βόρειας Αφρικής και της Αδριατικής. Νέα δρομολόγια προς την Ευρώπη είναι ο καλύτερος πρεσβευτής καθιέρωσης του Πειραιά ως διεθνή εφοδιαστικό κόμβο. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξε μια τεράστια αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των ετών 2010-2015.

Ο κ. DaliborGogic, PrincipleAnalyst - IHSMaritime & Trade, στην ομιλία του με τίτλο: “IHSReviewsContrasting 2016 Markets: DryBulk & DirtyTanker" αναφέρθηκε στην προηγούμενη άνοδο της παγκόσμια οικονομίας των ναυτιλιακών αγορών εξηγώντας τις μελλοντικές τάσεις στην αγορά ξηρού φορτίου και στα δεξαμενόπλοια και τα προϊόντα αργού πετρελαίου. Η αγορά του ξηρού χύδην φορτίου, λόγω των δυσμενών συνθηκών εμπορίας και των μεγάλων παραγγελιών, θα αντιμετωπίσει μια επίπονη και αργή ανάκαμψη. Από την άλλη πλευρά, ο τομέας του ακατέργαστου πετρελαίου με δεξαμενόπλοια και τα προϊόντα στις αγορές των δεξαμενοπλοίων, θα έχουν γενικά ισχυρές αποδόσεις μέχρι το τέλος του 2016 με υψηλό βαθμό χρησιμοποίησης των διυλιστηρίων, υψηλότερη ζήτηση για τα προϊόντα και τις χημικές ουσίες που βασίζονται σε χαμηλό σενάριο των τιμών του αργού πετρελαίου και του αδιεξόδου μεταξύ του ΟΠΕΚ και των αμερικανικών παραγωγών.

Ο κ. Νικόλαος Μπορνόζης, Πρόεδρος - CapitalLink, μίλησε για “TheChangingInvestorLandscapeinUSListedShipping Companies” και ανέφερε μερικά στατιστικά στοιχεία για την εξέλιξη της μετοχικής σύνθεσης των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών στα Αμερικανικά Χρηματιστήρια. «Υπάρχουν 49 ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στα Αμερικανικά Χρηματιστήρια με συνολική χρηματιστηριακή αξία 20.5 δις. δολαρίων. Από τα 20.5 δις. δολάρια, τα 13,8 δις τα κατέχουν θεσμικοί και ιδιώτες επενδυτές και τα υπόλοιπα ιδρυτές, η διοίκηση και οι στρατηγικοί επενδυτές (insiders). Από τα $18.8 δις Δολάρια που κατέχουν συνολικά οι επενδυτές, 63% ανήκουν στους θεσµικούς επενδυτές και 37% σε ιδιώτες επενδυτές, υποδηλώνοντας την αυξανόμενη σημασία των ιδιωτών ως μετόχων των ναυτιλιακών εταιρειών. Σήμερα υπάρχουν 1,200 θεσμικοί επενδυτές οι οποίοι έχουν επενδύσεις στις 49 εισηγμένες Ναυτιλιακές εταιρείες. Πέραν των 18.8 δις δολαρίων επενδυμένων σε κοινές μετοχές, υπάρχουν επίσης 22 εκδόσεις προνομιούχων μετοχών που άντλησαν επιπλέον 1.8 δις δολάρια και 72 εκδόσεις ομολόγων που άντλησαν 19.4 δις». Τέλος, ο κ. Μπορνόζης ανέφερε ότι μια σύγκριση ανάμεσα στους Ναυτιλιακούς Χρηματιστηριακούς Δείκτες της Capital Link και στους δείκτες της ναυλαγοράς δείχνει τον βαθμό στον οποίο η χρηματιστηριακή και η ναυτιλιακή αγορά κινούνται με την ίδια τάση η αποκλίνουν.

Η κα. HenrietteBrent-Petersen, ManagingDirector, HeadofShipping & OffshoreResearchτης DVBBank,προσέθεσε πως την τωρινή στιγμή υπάρχει πλεόνασμα σε προσφορά στην αγορά. Το 2016 και εν συνεχεία, ενδιαφέρον θα δοθεί στις αλλαγές της Αγοράς στην ζήτηση στους υπο-τομείς της Ναυτιλίας. Πιστεύει πως μέχρι το τέλος της χρονιάς που διανύουμε θα υπάρξουν ευκαιρίες, εφ’ όσον απορροφηθεί ή μειωθεί η προσφορά.

Σε κάποιο άλλο πάνελ οι συμμετέχοντες αναφέρθηκαν στη σύγχυση και αναστάτωση που επικρατεί σε διάφορους κλάδους της ναυτιλίας και ιδιαιτέρως στους τομείς ξηρού χύδην φορτίου, container και off-shore. Εκτιμάται ότι η μεγάλη δραστηριότητα στο χώρο της αγοράς και πώλησης των μη εξυπηρετούμενων και προβληματικών δανείων θα συνεχιστεί. Αυτό θα συμβεί για δύο κυρίους λόγους: Πρώτον, διότι η ναυτιλιακή αγορά αναμένεται να παραμείνει πεσμένη (ιδιαιτέρως στους τομείς ξηρού χύδην, container και off-shore) και δεύτερον, επειδή πολλές τράπεζες παραδοσιακά ενεργές στο χώρο της ναυτιλίας συνεχίζουν να εκποιούν τα δανειακά τους χαρτοφυλάκια.

Σε κάποιο άλλο πάνελ επίσης αναφέρθηκε ότι σήμερα, η αγορά αποκαλείται γενικά ως ''τέλεια καταιγίδα'' από πολλούς επενδυτές. Ομιλητές όλων των τμημάτων στο συνέδριο συζήτησαν για μια βαθιά επερχόμενη κρίση, στην οποία πληθώρα ευκαιριών έρχονται μαζί, σαν ένα ουράνιο τόξο μετά από μια καταιγίδα. Αυτή η παρομοίωση θα μπορούσε να είναι μια καλή αφορμή για όσους διαθέτουν γερό στομάχι να εκμεταλλευτούν την κατάσταση. Η βαθιά κρίση που έρχεται με το έτος του 2016 δείχνει έλλειψη ρευστότητας, καθώς οι τράπεζες θα επεξεργάζονται πλέον τα δάνεια. Είναι καιρός για τους επενδυτές να αδράξουν την ευκαιρία και να ασχοληθούν με τις ταμειακές ροές, όπως το δανεισμό σε σειρά εταιρειών ή ακόμη και αν αυτό σημαίνει να αγοράζουν μόνο ένα πλοίο.

Οι ομιλητές επίσης συζήτησαν το ρόλο τους στην επιχείρηση και ποιο μονοπάτι να ακολουθήσουν, είτε την αναδιάρθρωση, είτε τη μεταφόρτωση στις πιστώσεις. Ο κ. Jan Eric Gross ανέφερε ότι οι επενδυτές θα πρέπει να σκεφτούν συγκεκριμένα σχέδια και είναι υποχρεωμένοι να επιλέξουν την καλύτερη λύση συναλλαγής στην καλύτερη τους απόδοση και να συμμετέχουν στις μελλοντικές ανακάμψεις στην παρούσα αγορά. Για παράδειγμα ο ίδιος θα πουλούσε 5 έως 10 πλοία, ώστε να μειωθούν οι τιμές της αγοράς. Αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι οι εθνικές τράπεζες δεν είναι ακόμη αξιόπιστες και οι επενδυτές πρέπει να έχουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο, ένα σχέδιο για τις ανάγκες των πελατών, με σκοπό τη παραμονή τους στην κορυφή της αγοράς. Η παραίτηση σε κάθε δυσκολία δεν αποτελεί λύση. Οι μικρές εταιρείες δεν θα περάσουν την καλύτερη τους οικονομική περίοδο. Θα πρέπει να λάβουν κάποιου είδους έκπτωση από τους τραπεζίτες, να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα της κατάστασης και να προσπαθήσουν να επιβιώσουν στη ναυτιλία.

Ο τομέας των ξηρών χύδην φορτίων πεθαίνει τα τελευταία περίπου δύο χρόνια και όλοι οι επενδυτές προετοιμάζονται για το Big Bang της ανάκτησης ώστε να βρεθούν και πάλι στην κορυφή της ναυτιλιακής αγοράς. Υπάρχει μια πιθανότητα το ξηρό φορτίο να ανακάμψει από το 2018, κι αυτός είναι ένας λόγος που πολλοί θα ζητήσουν βοήθεια από τις τράπεζες. Οι τράπεζες θα παρέχουν μεγάλα ποσά μετρητών σε επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του 2017, λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά από τα μέλη της επιτροπής συμφώνησαν στο γεγονός ότι θα είναι καλή η επιλογή τοποθέτησης των πλοίων σε διαθεσιμότητα, κάτι το οποίο θα μπορούσε να έλξει τους διαχειριστές. Οι τραπεζίτες δεν θα έχουν μια προτίμηση σε μεμονωμένα άτομα, αλλά σε επιχειρήσεις για δάνεια.

Το πάνελ εξέτασε τη μεγάλη μείωση και τις προβληματικές περιοχές που αντιμετωπίζει ο τομέας ξηρού φορτίου. Οι συμμετέχοντες επεσήμαναν ότι υπάρχει μια ελπίδα για μικρή αύξηση της τάξης του 2% κατά το τρέχον έτος. Το 2015 έχει γίνει το έτος με τη δεύτερη χαμηλότερη τιμή στην αγορά της ναυτιλίας μετά το 1986. Μετά τις προβληματικές οικονομίες της Κίνας, δεν υπάρχουν μεγάλες λύσεις για το 2016, με βάση την προσφορά, καθώς και η ζήτηση εξακολουθεί να είναι σε χαμηλό επίπεδο. Τα επόμενα 7 χρόνια, όσον αφορά τον συγκεκριμένο τομέα πρόκειται να είναι επίπεδα, καθώς διασχίζουμε μια ξηρή περίοδο στην αγορά που δεν θα αλλάξει εν μία νυκτί. Η Ινδία αναφέρθηκε ως χώρα με πολλές προοπτικές και προκείμενη αύξηση της παραγωγής κατά 15%, η οποία θα φέρει την ισορροπία στην αγορά. Κάτι που πρότειναν οι ομιλητές επίσης είναι να προτιμηθεί η διάλυση σκαφών, αντί της αγοράς νέων.

Οι συμμετέχοντες στο τελευταίο πάνελ του φετινού Συνεδρίου ανέφεραν ότι μετά από αξιολογήσεις, η αγορά δεξαμενοπλοίων θα ανακάμψει, και ότι αποτελεί θεμελιώδη πρόκληση αυτό για τους επενδυτές. Καθένας που ενδιαφέρεται για επένδυση στη ναυτιλία, είναι βραχυπρόθεσμος επενδυτής. Επιπλέον, οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις συνεχίζουν να παραγγέλνουν μεγαλύτερα πλοία, τα οποία, πρέπει να σημειωθεί, συμβάλλουν στη μαζική υπερπροσφορά.

 

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Απρίλιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

esg24gh20

Αναζήτηση