ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Σύνταγμα: Μαζική συμμετοχή στην πανελλαδική απεργία ενάντια στο 13ωρο – Ξεκίνησαν οι συγκεντρώσεις

14 Οκτωβρίου 2025.

aperg13f1Με συμμετοχή εργαζομένων από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα η πανελλαδική απεργία ενάντια στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων την 13ωρη εργασία στον ίδιο εργοδότη.

Πρόκειται για την δεύτερη πανελλαδική κινητοποίηση μέσα σε δύο εβδομάδες. Συμμετέχουν 38 Εργατικά Κέντρα, 18 Ομοσπονδίες και εκατοντάδες πρωτοβάθμια σωματεία του ιδιωτικού τομέα, καθώς και από την ΑΔΕΔΥ, καταγράφοντας ρεκόρ συμμετοχής.

Τα αιτήματα των εργαζομένων περιλαμβάνουν την απόσυρση του νομοσχεδίου, την εφαρμογή 7ωρου – 5ήμερου – 35ωρου, την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και του 13ου – 14ου μισθού, αξιοπρεπείς αποδοχές και συνθήκες εργασίας.

Παναττική απεργία των ναυτεργατών - Αναμένονται ακυρώσεις δρομολογίων από Πειραιά, Ραφήνα, Λαύριο

Όπως ανακοίνωσε η ΑΔΕΔΥ στα αιτήματά της είναι:

- Απόσυρση του νομοσχεδίου για το 13ωρο. Απαίτηση για 7ωρο/5ήμερο/35ωρο.

- Επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού.

- Ουσιαστικές αυξήσεις στις αποδοχές.

- Κατάργηση της εισφοράς 2%.

- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

«Η απεργία της 14ης Οκτωβρίου είναι σταθμός στον αγώνα για αξιοπρέπεια, ελεύθερο χρόνο και ζωή με δικαιώματα», αναφέρει η ΑΔΕΔΥ και καλεί όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να δώσουν μαζικό, αποφασιστικό «παρών» στην απεργία και στις συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

Επίσης, το Δ.Σ. του Εργατικού Κέντρου Αθήνας αποφάσισε την προκήρυξη 24ωρης απεργίας για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και απεργιακή συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

Ακόμα, το Εργατικό Κέντρο Αθήνας ζητά Συλλογικές Συμβάσεις με αυξήσεις στους μισθούς και μείωση του εργασιακού ωραρίου.

Η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) καλεί κάθε εργαζόμενη και κάθε εργαζόμενο να συμμετάσχει στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου Αθήνας την Τρίτη 14 Οκτωβρίου, καθώς και στο συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί στο Σύνταγμα.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ - ΜΣΤ ) έχει ανακοινώσει συμμετοχή στην 24ωρη απεργία, γεγονός που σημαίνει ότι τρένα και προαστιακός θα παραμείνουν εκτός λειτουργίας.

Οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς με ανακοινώσεις τους εκφράζουν την αντίθεση τους στο «αντεργατικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, με το οποίο θεσμοθετείται η 13ωργη εργασία και διεκδικούν μεταξύ άλλων άμεση απόσυρση των αντεργατικών διατάξεων του νομοσχεδίου, άμεσες προσλήψεις αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, και δημόσιες, ασφαλείς μεταφορές με άνεση για τους επιβάτες - χρήστες και όλους τους πολίτες. Τέλος, καλούν όλους τους εργαζόμενους στο συλλαλητήριο στην πλατεία Συντάγματος .

Στην πανελλαδική απεργία της 14ης Οκτωβρίου 2025 συμμετέχει η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ).

 

ΓΣΕΕ: Όλοι στο συλλαλητήριο την Τρίτη 14/10 στο Σύνταγμα ενάντια στο υπό ψήφιση ν/σ του Υπουργείου Εργασίας

 

Καλούμε κάθε εργαζόμενη και εργαζόμενο να λάβει μέρος στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου Αθήνας την Τρίτη, 14/10 και στο συλλαλητήριο που αυτό οργανώνει στο Σύνταγμα στις 11 π.μ.

Ενάντια στο 13ωρο και στην περαιτέρω ελαστικοποίηση των όρων εργασίας μας

Για την πλήρη αποκατάσταση πλαισίου ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, του μόνου δρόμου για τη ριζική βελτίωση των όρων εργασίας και αμοιβής των εργαζόμενων

Για την μείωση του ωραρίου εργασίας τώρα, αναφέρει η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ.

Επίσης η ΓΣΕΕ αναφέρει: ότι ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφέρεται το δικαίωμα κάθε εργαζομένου σε περιορισμό των ωρών εργασίας, σε ετήσια άδεια και σε εγγυημένες περιόδους ανάπαυσης, προς όφελος της υγείας, της ασφάλειας και της αξιοπρέπειάς του (άρθρο 31 «Δίκαιες και πρόσφορες συνθήκες εργασίας»). Επιπρόσθετα, η Οδηγία 2003/88/ΕΚ αναφέρει ρητά την επιζήμια συσχέτιση της πολύωρης εργασίας με την υγεία των εργαζομένων, όπως και με την υπονόμευση της οικογενειακής/κοινωνικής ζωής, της ισότιμης συμμετοχής στην ανατροφή και φροντίδα παιδιών και εξαρτώμενων μελών της οικογένειας που προστατεύονται από την Οδηγία 2019/1159/ΕΚ για την ισορροπία επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής.

Ο Έλληνας νομοθέτης διαμόρφωσε ένα πλαίσιο ρυθμίσεων, οι οποίες εξισώνονται με τα ελάχιστα επίπεδα προστασίας που καθορίζει η οδηγία 2003/88/ΕΚ. Αξιοποίησε μάλιστα ένα ευρύ φάσμα παρεκκλίσεων, που δύσκολα επιτρέπουν την περαιτέρω υποβάθμιση της ισχύουσας προστασίας.

aperg13f2