seanergyship crossworldmarine24f1 ten1

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

14th Annual Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum (III)

27 Οκτωβρίου 2024.

cla14f11ALL ABOUT CARBON - CARBON CAPTURE, STORAGE AND DISPOSAL

H Dr. Chara Georgopoulou, Head of R&D and Advisory Unit Greece, Onboard CCS Manager, Maritime – DNV τόνισε: “Έχοντας ήδη σχολιάσει τον αντίκτυπο της απανθρακοποίησης και της ψηφιοποίησης, θα περάσουμε τώρα στην δέσμευση άνθρακα, τόσο στο κομμάτι της χρήσης όσο και της αποθήκευσης.

Σε αυτό το πλαίσιο, αξίζει να εξετάσει κανείς τον ρόλο της ναυτιλίας υπό δύο οπτικές γωνίες: ως πηγή εκπομπών, αλλά και ως μέσο αποθήκευσης C02. Το πάνελ περιλαμβάνει διαφορετικούς παίκτες της αγοράς ώστε να δημιουργηθεί μια ολιστική εικόνα επί του θέματος.”

O κ. Jerry Kalogiratos, CEO - Capital Clean Energy Carriers Corp. (NASDAQ: CCEC), τόνισε: “H ναυτιλία είναι τόσο οικονομικά αποδοτική όσο και αποδοτική από πλευράς εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με άλλες μεθόδους μεταφοράς. Η επένδυσή μας σε τέσσερα πλοία LCO2 αντικατοπτρίζει το όραμά μας, καθώς πιστεύουμε ακράδαντα ότι υπάρχει μια σημαντική ευκαιρία στην αγορά (400 εκατομμύρια τόνοι ετησίως μέχρι το 2030) που θα απαιτήσει τη ναυτιλία να βρίσκεται στο επίκεντρο για να επιτευχθούν οι παγκόσμιοι στόχοι και οι επιδιώξεις μείωσης των αεριών εκπομπών.”

Ο κ. Jasper Heikens, CCO – Ecolog, τόνισε: “Είμαστε μια νέα εταιρεία που επικεντρώνεται στην ενεργειακή μετάβαση. Προσφέρουμε στους πελάτες μας υπηρεσίες και όχι κάποιο στοιχείο ενεργητικού, ενώ οι δραστηριότητές μας έχουν επεκταθεί και στην Ελλάδα. Η στρατηγική μας στην Μεσόγειο είναι να συγκεντρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο C02 σε μία εγκατάσταση, για να μειώσουμε το κόστος και να προσελκύσουμε τόσο περισσότερη χρηματοδότηση, όσο και μεγαλύτερα πλοία. Στο παρόν στάδιο, η αλυσίδα εφοδιασμού δεν είναι οικονομικά αυτόνομη. Όλη η σχετική τεχνολογία είναι νέα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει κανένα εγχειρίδιο για να ακολουθήσουμε ούτε παραδείγματα για να αντιγράψουμε. Προσπαθούμε να εφεύρουμε τον τροχό, σχεδόν από το μηδέν. Η υποστήριξη από τις κυβερνήσεις είναι σημαντική για να ξεκινήσουμε. Στην Ελλάδα, είχαμε την τύχη να λάβουμε χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ελπίζουμε πως κι άλλα έργα θα λάβουν την απαιτούμενη στήριξη προκειμένου να ξεκινήσουν. Ας μην ξεχνάμε ότι το ίδιο συνέβη με την αιολική και την ηλιακή ενέργεια όταν οι τομείς αυτοί βρίσκονταν ακόμη στα σπάργανα.”

O κ. George Daskalakis, Head Technology Management, Strategy Division - Motor Oil (Hellas), τόνισε: “Από την αρχή του έτους, τα πράγματα έχουν αλλάξει όσον αφορά τη στρατηγική της ΕΕ για τη διαχείριση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό σημαίνει ότι πλέον οι στόχοι υπάρχουν και η προσδοκώμενη συμβολή της δέσμευσης άνθρακα στην επίτευξη των στόχων αυτών έχει ποσοτικοποιηθεί και επισημοποιηθεί. Τώρα εναπόκειται στις κυβερνήσεις και τις εταιρείες να εργαστούν για την εφαρμογή στην πραγματική ζωή. Στη Motor Oil έχουμε την ευελιξία να δεσμεύουμε C02 και να παράγουμε υδρογόνο πολύ χαμηλής έντασης άνθρακα, γεγονός που με τη σειρά του ανοίγει το δρόμο για ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες.

Πρέπει να απεξαρτήσουμε τις δραστηριότητές μας από τον άνθρακα με τη βοήθεια περισσότερων από μια τεχνολογιών, ξεκινώντας από τα βασικά, από την επίτευξη βέλτιστης ενεργειακής απόδοσης έως την εγκατάσταση συστημάτων δέσμευσης άνθρακα. Το τελευταίο θα μας βοηθήσει επίσης να παράγουμε ένα πράσινο καύσιμο, το μπλε υδρογόνο. Με αυτόν τον τρόπο, η δέσμευση του άνθρακα μετατρέπεται σε αναπτυξιακό μοχλό.”

 

PORT STATE CONTROL - CHINA

THE SHIPOWNER’S PERSPECTIVE - LOOKING AHEAD

 

O κ. Sveinung Støhle, Deputy CEO - Angelicoussis Group, τόνισε: “ΣτονόμιλοΑγγελικούσηαποδίδουμειδιαίτερηβαρύτηταστηνενεργειακήμετάβαση. Υπάρχουν ορισμένα δεδομένα που πρέπει να γίνουν κατανοητά, προεξάρχοντος του γεγονότος ότι δεν θα βρεθεί μια ενιαία λύση για όλους τους τομείς. Ό,τι λειτουργήσει καλά στα δεξαμενόπλοια, για παράδειγμα, μπορεί να μην είναι κατάλληλο αλλού. Ως εταιρεία το όραμά μας είναι μακροπρόθεσμο. Η παραγγελία νέων πλοίων σήμερα σημαίνει παραλαβή τους το 2027, ίσως και αργότερα, άρα είναι λογικό να υποθέσει κανείς ότι τα πλοία αυτά θα βρίσκονται ακόμη στο νερό έως το 2050. Αποφασίσαμε ότι το ΥΦΑ είναι το καλύτερο διαθέσιμο, ασφαλές, και ανταγωνιστικό από πλευράς τιμής καύσιμο. Αναζητούμε λύσεις που διέπονται από ρεαλισμό. Η ιδέα ότι θα μπορούσαμε να αποσύρουμε ξαφνικά τον υπάρχοντα στόλο και ως δια μαγείας να τον αντικαταστήσουμε δεν είναι εφαρμόσιμη και θα αποτελούσε καταστροφή για το παγκόσμιο εμπόριο και για τη ναυτιλία.”

O κ. Jerry Kalogiratos, CEO - Capital Clean Energy Carriers Corp. (NASDAQ: CCEC), τόνισε: “Το όραμά μας βασίζεται στη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου στόλου που να συμβαδίζει με το τρέχον περιβαλλοντικό πλαίσιο. Ως εκ τούτου, εστιάζουμε στο LNG (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο) ως την ασφαλέστερη, πιο αποδοτική και πιο διαθέσιμη λύση για τη μείωση των εκπομπών μας προκειμένου να προωθήσουμε τις επιχειρήσεις μας ως Capital Group.”

O κ. Thomas Lister, CEO - Global Ship Lease Ltd. (NYSE: GSL), τόνισε: “Η GSL είναι ένας ανεξάρτητος ιδιοκτήτης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με στόλο μεσαίου και μικρότερου μεγέθους σκαφών. Οι ναυλωτές πληρώνουν για τα καύσιμα, οπότε η επιλογή εναπόκειται σε αυτούς, και εμείς θα πρέπει να ακολουθήσουμε και να αναπτύξουμε τον στόλο μας αναλόγως. Αυτή τη στιγμή, έχουμε το πλεονέκτημα της δυνατότητας επιλογής: με σχετικά λελογισμένες κεφαλαιουχικές δαπάνες, μπορεί κανείς να κάνει σημαντικές βελτιώσεις στους υπάρχοντες στόλους: εγκαθιστώντας μετασκευές, διασφαλίζοντας ότι όλα τα πλοία μπορούν να κάψουν βιοκαύσιμα, χρησιμοποιώντας δεδομένα λειτουργίας υψηλής συχνότητας, και, όσον αφορά στην τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί μη συνειδητοποιούμε ακριβώς τι είδους δυνατότητες θα μπορούσε να ξεκλειδώσει, αλλά όπως και να έχει χρειαζόμαστε δεδομένα για να το ανακαλύψουμε. Τέλος, έχουμε επενδύσει σε ένα συνεργατικό εγχείρημα αποθήκευσης δεσμευμένου άνθρακα. Είναι μια πρόκληση, αλλά αν κάποιος τα καταφέρει, πιστεύουμε ότι δυνατότητες που διανοίγονται θα είναι τεράστιες.

Οι πελάτες μας δέχονται όλο και μεγαλύτερη πίεση από τους δικούς τους πελάτες, για να κάνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού πιο οικολογικές. Πρέπει να δώσουμε στους χειριστές τακτικών γραμμών εργαλεία που βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα, ώστε να επιτυγχάνουν αποτελεσματικότερη χρήση των πλοίων μας και να εξομαλύνουν τις διαδικασίες ακόμη περισσότερο.”

cla14f10

Georgia Ermidi editor/Journalist efoplistesnews.gr with Emanuele Grimaldi chairman of the International Chamber of Shipping, president & MD of Grimaldi Euromed SpA, and Managing Director of Grimaldi Group

O κ. George Thanopoulos, CEO - Neda Maritime Agency Co. Ltd., τόνισε: “Είμαστε μια παραδοσιακή πλοιοκτήτρια εταιρεία που έχει περάσει από πολλές αλλαγές στο παρελθόν. Η σημερινή κατάσταση, ωστόσο, έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Για πρώτη φορά, δεν βιώνουμε μια ενιαία μετάβαση προς ένα συγκεκριμένο νέο σύστημα πρόωσης ή ένα συγκεκριμένο καύσιμο, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Επιπλέον, το νομοθετικό και κανονιστικό δημιουργεί σοβαρές προκλήσεις. Οι κανονισμοί του ΙΜΟ μας επιβαρύνουν με άμεσα και έμμεσα κόστη που έχουν σημαντικό αντίκτυπο. Υπάρχουν επίσης άλλα ζητήματα με το CII, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε κυρώσεις για πράγματα που δεν είναι υπό τον έλεγχό μας.

Έχουμε επενδύσει σημαντικά σε τεχνολογικές λύσεις που μας επιτρέπουν να σημειώσουμε πρόοδο όσον αφορά την αποδοτικότητα και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Πιστεύουμε ακράδαντα στη συνεργασία, γι' αυτό και δουλεύουμε με άλλες εταιρείες για να υπερκεράσουμε τα εμπόδια που υπονομεύουν τις συλλογικές μας προσπάθειες.

Ως προς την απανθρακοποίηση, το κύριο εμπόδιο είναι η έλλειψη ευθυγράμμισης των συμφερόντων μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών. Οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές δεν έχουν απαραίτητα την ίδια ιδέα για τον τρόπο λειτουργίας κάθε πλοίου. Έπειτα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τη μη διαθεσιμότητα πράσινων καυσίμων. Η επίλυση των προαναφερθέντων προβλημάτων θα είναι απαραίτητη - αν και ακόμη όχι απαραίτητα επαρκής - για να προχωρήσουμε μπροστά.”

ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ:

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ABS

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ: TEN – TSAKOS ENERGY NAVIGATION LTD.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΧΡΥΣΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ: Columbia Shipmanagement • DNV

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙΧΟΡΗΓΟΙ: Hill Dickinson • Lloyds Register • NSB GROUP

ΧΟΡΗΓΟΙ: Bureau Veritas • ERMA FIRST Group • Liberian Registry (LISCR) • RINA • VERTIS Environmental Finance • V.Ships Group • XBEE Marine

ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΚΤΕΣΧΟΡΗΓΟΙ: Capital Clean Energy Carriers Corp. • Danaos Corporation • Diana Shipping Inc. • Dorian LPG Ltd. • Euroseas Ltd. • Eurodry Ltd. • Flott & Co. PC • Global Ship Lease • Ichor Fitness • Safe Bulkers, Inc. • Star Bulk Carriers Corp.

ΧΟΡΗΓΟΣ BREAKFAST: Castor Maritime • Toro

ΧΟΡΗΓΟΣ COFFEE: Dimello

ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ: Association of Banking and Financial Executives of Hellenic Shipping • BCA College • British Hellenic Chamber of Commerce – BHCC • Greek Shipping Co-operation Committee • Hellenic Committee of Lloyds Brokers Associates • Hellenic Chamber of Shipping • HELMEPA • Hellenic Shipbrokers Association (HSA) • International Bunker Industry Association (IBIA) • International Association of the Dry Cargo Shipowners (INTERCARGO) • International Ship Managers Association (InterManager) • Hellenic Union of Mediators • Master of Science (MSc) in International Shipping, Finance & Management – Athens University of Economics and Business • The International Propeller Club of the United States, Port of Piraeus • Piraeus Association of Maritime Arbitration • WLPGA

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:

MEGA – ΤΟ ΒΗΜΑ – ΤΑ ΝΕΑ - in.gr – OT.gr

All About Shipping Co. UK • Athens – Macedonian News Agency • Actualidad Maritima • Business Events Callendar • Efoplistis Shipping Magazine • Efoplistesnews.gr • Elnavi • The Japan Maritime Daily • Marine Circle • The Maritime Executive • Maritimes.gr • MEDIA Nafs • Naftika Chronika • Robban Assafina • Shipping & Finance • Shipping International Monthly Review • Ship Management International • Worldoils • Xinde Marine News.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

seanergymaritime1

dominica25

bvbanner25

freshwatertankers1

seajets25logo2

Ημερολόγιο

«  Οκτώβριος 2025  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

esg25n 

panamanian2025

mpkshipping25

bannerorion19 

katradisbanner

hswsept25

elint25d

Αναζήτηση

marinemone23