archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Ο κορωνοϊός και οι μεταφορές μας στο νησί της Χίου

01 Μαΐου 2020.

markostripolitisΟ κ. Μάρκος Τριπολίτης, Αρχιτέκτονας Nαυπηγός / Μηχανικός και CEO Piraeus Marine Services S.A. αναφέρει σε άρθρο του ότι η Χίος σα νησί είναι από τα τυχερά με σχεδόν μηδενικά κρούσματα.

Είναι πολλοί Χιώτες που ζούνε στην Αθήνα και φυσικά στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον κόσμο που θέλουν να επισκεφτούν το νησί τους τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Ο κ. Τριπολίτης αναφέρει «Παραθέτω παρακάτω κάποιες προτάσεις τις οποίες, αφού μελετηθούν από τους επαΐοντες και τους τοπικούς μας άρχοντες, ας υιοθετηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες. Ατυχώς, αν με ρωτήσετε αν προς το παρόν θα ταξίδευα με αεροπλάνα για έστω μισή ώρα για τη Χίο, η απάντησή μου θα ήταν όχι. Έστω και αν οι επιβάτες είναι μειωμένοι κατά το 50% για λόγους υγείας πρώτα απ’ όλα, αλλά και γιατί ως συνέπεια τα εισιτήρια θα ακριβύνουν ίσως και 50% αν οι αεροπορικές εταιρείες δεν βοηθηθούν από τις κρατικές διευκολύνσεις.

Τι να πούμε για τα πλοία της γραμμής; Ιδιαίτερα αυτά που ταξιδεύουν βράδυ. Αν ζητήσεις καμπίνα έστω και μόνος σου με τα καθαρότερα σεντόνια και αντισηπτικά, ποιος σου εγγυάται ότι ο προηγούμενος επισκέπτης αυτής της καμπίνας δεν ήταν μολυσμένος; Να μείνεις για 8 ώρες στο σαλόνι με μάσκα, γάντια και δεν ξέρω τι άλλο θα σκεφτούμε.... Όλα του γάμου δύσκολα..... Δεν μπορείς να κουρνιάσεις σε μια γωνιά και να βλέπεις ποιος θα περάσει από δίπλα σου. Ελπίζω επίσης ότι όλες οι μονάδες του κλιματισμού θα έχουν απολυμανθεί σωστά και δε θα χρησιμοποιούν ανακύκλωση παρά μόνο φρέσκο αέρα. Έτσι οδηγούμαστε εκ των πραγμάτων στο βασικό ερώτημα.. Πού να μείνω σε ένα πλοίο της γραμμής;

Ο μόνος χώρος κατ’ εμέ που έχει τις λιγότερες πιθανότητες να μολυνθείς από τον ιό, είναι τα ανοικτά καταστρώματα (open decks).

Τι θα γίνει λοιπόν; Θα μαζευτούμε όλοι νυχτιάτικα στην κόντρα γέφυρα; Θα πρέπει λοιπόν οι Ναυτιλιακές και πρωτίστως η Kυβέρνηση να σκεφτούν ότι η μόνη λύση μεταφοράς στα απομακρυσμένα νησιά είναι τα ημερόπλοια (πλοία χωρίς καμπίνες με πολλά ανοικτά καταστρώματα και καθίσματα, pullman seats). Προσοχή, δε συνιστώ τα ταχύπλοα, catamaran και high speeds, deep-v, γιατί και σε αυτά θα είμαστε σε περιβάλλον αεροπλάνου, εγκλωβισμένοι σε ένα χώρο έστω κι αν καθόμαστε ένας παρά ένας.

 

Προτείνεται λοιπόν:

 

1.Τα υπάρχοντα πλοία Νήσος Ρόδος – Νήσος Σάμος–Νήσος Χίος, που συνήθως έρχονται στο νησί, να αλλάξουν το βραδινό τους δρομολόγιο σε ημερήσιο. Ήδη τα πλοία αυτά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ταξίδευαν και ημερεσίως τα Σαββατοκύριακα.

2.Το καθημερινό δρομολόγιο Πειραιάς – Χίου Μυτιλήνης να κοπεί. Τα πλοία θα είναι πιο ασφαλή εάν πιάνουν μόνο ένα λιμάνι στο δρομολόγιό τους, διαφορετικά το μισό Αιγαίο θα μολυνθεί μόνο από έναν επιβάτη. Έχουμε το πρόσφατο παράδειγμα της μόλυνσης στην Ικαρία. Αλλά η υποψία μετάδοσης του ιού και στα άλλα νησιά που έπιασε το πλοίο ήταν πολύ πιθανή. Γι’ αυτό έτρεχαν και δεν πρόφταιναν τα κλιμάκια του Υπουργείου από νησί σε νησί. Άλλο πλοίο λοιπόν για τη Χίο, άλλο για τη Λέσβο. Δόξα τω θεώ από πληρότητα τους καλοκαιρινούς μήνες δεν υπάρχει πρόβλημα και ακόμα περισσότερο με τα σημερινά δεδομένα όπου ατυχώς με τις υγειονομικές απαιτήσεις τα πλοία δε θα ειναι γεμάτα πάνω από 30% . Ποιος πληρώνει και εδω τη «νύφη»; Ελπίζω εν μέρει το κράτος και δυστυχώς εν μέρει και ο επιβάτης.

 

Χρυσή τομή

 

Είναι φυσικό και απόλυτα εξυπηρετικό το δρομολόγιο Πειραιάς - Λιμάνι Χίου με συμβατικά πλοία των 25 μιλίων που θα κάνουν το ταξίδι σε 6-7 ώρες. Ιδιαίτερα τώρα που το πετρέλαιο είναι φτηνό.

Υπάρχει πάντα όμως και ο άσσος στο μανίκι. Ημερήσιο δρομολόγιο με συμβατικά πλοία. Σαφώς μικρότερα από το Νήσος Ρόδος, Νήσος Σάμος με ταχύτητα άνω των 20 μιλίων από Ραφήνα / Λαύριο προς Μεστά.

Τι καλύτερο θα θέλαμε; Διάρκεια ταξιδιού 4/5 ώρες με περισσότερα καταστρώματα περιπάτων και μεγάλα και άνετα σαλόνια. Τι χρειαζόμαστε την εποχή του κορωνοϊού; Λιγότερες επαφές και συντομότερους χρόνους. Με την επιμονή της Χιακής κοινωνίας ελπίζω να κατορθώσουμε να δρομολογηθεί ένα συμβατικό πλοίο μεσαίων αποστάσεων. Ας προσεγγίσουμε το Υπουργείο Ναυτιλίας να δοθεί και κάποια επιχορήγηση ταξιδιού αν χρειαστεί. Ας το δούμε λοιπόν πιο σοβαρά, τώρα που «στη βράση κολλάει το σίδερο».

 

Με εκτίμηση, 

Μάρκος Τριπολίτης,

Αρχιτέκτονας Nαυπηγός / Μηχανικός

CEO, Piraeus Marine Services S.A. 

 

 

 

 

 

 

 

crossworldbanner

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Μάρτιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

secblue24

Αναζήτηση