archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών οι μελλοντικές προκλήσεις της ναυτιλίας

08 Απριλίου 2022.

delphinaytiliafoto2Οι παγκόσμιες προκλήσεις- που σχετίζονται με τις κρίσεις- βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης για τις «Μελλοντικές προκλήσεις της ναυτιλίας» στο 7ο Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. Στην συζήτηση συμμετείχαν εκπρόσωποι από όλο το φάσμα της ναυτιλίας.

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, CEO της Seanergy Maritime Holdings εξήγησε τους λόγους για τους οποίους ο πόλεμος ήταν ένα χαστούκι για να δούμε πόσο εξαρτημένοι είμαστε από τον άνθρακα. «Ο άνθρακας έχει δαιμονοποιηθεί τα τελευταία χρόνια. Δεν γίνονται επενδύσεις στα λατομεία άνθρακα. Θα πρέπει να γίνει ένα restart με αυτό τον πόλεμο. Ακόμα βασιζόμαστε στον άνθρακα και υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να κάνουμε για να μεταβούμε στην καθαρή ενέργεια». Αναφερόμενος στις λύσεις για την μείωση της εκπομπής του διοξείδιού του άνθρακα, είπε «Η ναυτιλία μεταφέρει λιπάσματα, πρώτες ύλες, τρόφιμα, ουσιώδη υλικά για να θρέψουμε τον πληθυσμό. Είναι αδύνατο τα επόμενα χρόνια να αντικαταστάσεις 7.000 πλοία. Η καλύτερη λύση είναι η επιβράδυνση. Αν επιβραδύνουμε θα έχουμε λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Μαζί με την εγκατάσταση νέων συσκευών και τεχνολογιών θα επιτύχουμε αυτό που θέλουμε».

Ο Γεράσιμος Καλογηράτος, CEO της Capital Product Partners L.P δήλωσε πως «οι συνέπειες της ρωσικής εισβολής θα μας συνοδεύουν για πολλά χρόνια. Η Ρωσία είχε μια φήμη ως αξιόπιστος πάροχος ενέργειας στη μετασοβιετική εποχή. Με την προσάρτηση της Κριμαίας αυτή η εικόνα χάλασε. Το φυσικό αέριο έγινε ένα όπλο που χρησιμοποίησε η Ρωσία για να πιέσει την Ευρώπη καθώς το 60% εισαγωγών φυσικού αερίου προέρχεται από τη Ρωσία. Πως μπορούμε να διασφαλίσουμε την ενέργεια; Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ένα πλεονέκτημα. Οι εταιρείες της Ε.Ε. ελέγχουν το ένα τρίτο του στόλου που μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο». Ο κ. Καλογηράτος εξήγησε πως το πλεονέκτημα της Ελλάδας, η οποία διαθέτει έναν από τους σημαντικότερους αριθμούς lng carriers μπορεί να παρέχει ανεξαρτησία από το ρωσικό αγωγό δεδομένου πως μας εξασφαλίζει τη δυνατότητα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου από την άκρη του κόσμου.

Ο Γιώργος Μαργαρώνης, CEO από τη Latsco Shipping Ltd υπογράμμισε πως «οι κυρώσεις έχουν ήδη επηρεάσει σημαντικά. Βλέπουμε αλλαγή στις εμπορικές ροές. Έχουμε δει απομάκρυνση από τα προϊόντα της Ρωσίας. Πολλά καράβια του ρωσικού στόλου τυγχάνουν κυρώσεων ή έχουν εμπορικά προβλήματα. Ελπίζω οι διάφορες οργανώσεις και οργανισμοί να διευθετήσουν το θέμα της απεξάρτησης από τον άνθρακα».

Ο Γεράσιμος Καλογηράτος συμφώνησε πως «θα πρέπει να κάνουμε βήματα προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα, την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και την επένδυση σε νέες συσκευές. Κάθε κλάδος πρέπει να κάνει ότι μπορεί καλύτερο για να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα».

Ο Γιώργος Γιουρούκος, Managing Director της Technomar Shipping Inc, από τη μεριά του υποστήριξε πως « κανένας δεν ξέρει τι θα συμβεί το χρόνο. Υπάρχουν τα βιοκαύσιμα. Υπάρχει και η πυρηνική ενέργεια. Το θέμα δεν είναι να αλλάξουμε τα καύσιμα. Αλλά τα logistics. Πρέπει να βρούμε το σωστό καύσιμο και να το παράξουμε οικονομικά».

Ο Άλεξ Χατζηπατέρας, Executive Vice President of Business Development, Dorian LPG αναφερόμενος στις προκλήσεις της ναυτιλίας δήλωσε πως στόχος είναι «βελτιώσουμε την ποικιολομορφία των φύλων στα πλοία, δηλαδή γυναίκες αξιωματικούς».

Ο Κώστας Κόντες, Μanaging Director της V.Ships Greece, σχετικά με την απεξάρτηση από τον άνθρακα, τόνισε πως « Θα πρέπει να αποφασίσουμε ποιο θα είναι το καύσιμο και πως θα εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους μας». Στην συνέχεια επικεντρώθηκε στους ανθρώπους της ναυτιλίας «Η ναυτιλία χωρίς τους ναυτικούς δεν θα ήταν τίποτα. Υπάρχουν ακόμα περιορισμοί λόγω της πανδημίας αλλά μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά αυτά τα προβλήματα. Έχουμε όμως και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Αρκετοί ναυτικοί προέρχονται από αυτές τις χώρες. Οι πλοιοκτήτες έχουν λάβει θετικά μέτρα. Προσπαθούμε οι ναυτικοί μας να έχουν καλή ψυχική υγεία και να επικοινωνούν με τις οικογένειες τους. Χρησιμοποιήσαμε ηλεκτρονικές λύσεις για να τους πληρώσουμε».

Στην μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην εταιρεία «MILINA ENTERPRISES COMPANY LIMITED» του ιδρυτή της Dynacom Tankers, Sea Traders and Dynagas, Γιώργου Προκοπίου εστιάστηκε επίσης το ενδιαφέρον σχετικής συζήτησης στο Φόρουμ των Δελφών.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου ένα μήνα, στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συζητήθηκε η εν λόγω μεταβίβαση, που είχε «παγώσει» με απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Δ΄ Τμήματος του ΣτΕ, η οποία είχε κάνει προσωρινά δεκτή την αίτηση του Δήμου Χαϊδαρίου, κατά της ΕΤΑΔ Α.Ε., με την οποία ζητούσε να ανασταλεί η εκτέλεση της.

Ο ιδρυτής της Dynacom Tankers, Sea Traders and Dynagas, σημείωσε σχετικά ότι η δραστηριοποίηση στην Ελλάδα είναι πολύ δύσκολη, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων: «Με κέρδισε η ιδέα όταν έμαθα για τον διαγωνισμό. Με “τσίγκλισε” πώς θα ξαναζωντανέψω το ναυπηγείο και θα το φέρω στην αίγλη που ήταν. Νέα παιδιά να μπορέσουν να δείξουν τις δεξιότητες τους. Το όραμα μου είναι να είμαστε αυτάρκεις.Πρέπει επιτέλους η πρώτη ναυτική δύναμη στον κόσμο να έχει τα ηνία και στην ναυπηγική».

«Για 6.000 χρόνια η Ελλάδα ήταν ναυτιλιακή χώρα. Δεν έχουμε το θάρρος να πούμε ότι για εμάς η ναυτιλία είναι ο μεγάλος πρωταθλητής» είπε ακόμα, ενώ πρόσθεσε: «Ο επιχειρηματίας δεν είναι ο εχθρός, είναι ο καταλύτης της προόδου».

Ο κ. Προκοπίου διάβασε και έναν δεκάλογο που εκπόνησε αναφορικά με τις αγκυλώσεις - “εμπόδια” σε επιχειρηματικές προσπάθειες και όχι μόνο.

 

 

 

 

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Απρίλιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

esg24gh20

Αναζήτηση