archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκτύπωση

Το βρετανικό πλοίο Rubymar βυθίστηκε μετά την επίθεση των Χούθι

04 Μαρτίου 2024.

rubymarpl1Της Γεωργίας Ερμίδη

Το βρετανικό φορτηγό πλοίο Rubymar που δέχτηκε επίθεση από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα βυθίστηκε το Σάββατο. Είναι το πρώτο πλοίο που βυθίζεται από τότε που οι Χούθι της Υεμένης άρχισαν να στοχεύουν όσα πλοία συνδέονται με το Ισραήλ ως ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους.

Υψηλόβαθμος ηγέτης των Χούθι δήλωσε ότι θεωρεί τον Βρετανό πρωθυπουργό Ρίσι Σούνακ και την κυβέρνησή του υπεύθυνους για την βύθιση του βρετανικής ιδιοκτησίας φορτηγού πλοίου Rubymar.

Ο ηγέτης των Χούθι Μοχάμεντ Άλι αλ-Χούθι δήλωσε «Ο Σούνακ έχει μια πιθανότητα να ανακτήσει το Rubymar επιτρέποντας να μπουν στην Γάζα φορτηγά με βοήθεια».

Στις 18 Φεβρουαρίου 2024 το πλοίο τύπου Handymax Rubymar με σημαία Μπελίζ, νηολογημένο στην Βρετανία, με μήκος 171 μέτρα, διέσχιζε την Ερυθρά Θάλασσα μεταφέροντας 41.000 τόνους λιπάσματος από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην Βουλγαρία.

Οι δυνάμεις των Χούθι εκτόξευσαν δύο πυραύλους κατά του πλοίου, ο ένας εκ των οποίων το χτύπησε και προκάλεσε σοβαρές ζημιές. Ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το Lobivia με σημαία Σιγκαπούρης και ένα πολεμικό πλοίο της Operation Prosperity Guardian ανταποκρίθηκαν στο περιστατικό. Το Lobivia εκκένωσε και τα 24 μέλη του πληρώματος του Rubymar τα μετέφερε με ασφάλεια στο Τζιμπουτί.

Τα 24 μέλη του πληρώματος αποτελούνταν απο 11 Σύριους, έξι Αιγύπτιους, τρεις Ινδούς και τέσσερις Φιλιππινέζους.

Το πλοίο εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμα αφού επλήγη από πυραύλους την ώρα που βρισκόταν σύμφωνα με την υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UNMTO 35 ναυτικά μίλια από το λιμάνι Μόκα της Υεμένης.

Από την επίθεση το πλοίο είχε αρχίσει να παίρνει νερό σιγά σιγά.

Το πλοίο Rubymar εγκαταλείφθηκε στην περιοχή του Bab-el-Mandeb μετά την επίθεση, αλλά δεν βυθίστηκε πλήρως. Άρχισε να παρασύρεται προς τα βόρεια, και στις 26 Φεβρουαρίου είχε μετακινηθεί περισσότερα από 70 χιλιόμετρα (43 μίλια) ενώ δεν ήταν υπό διοίκηση. Στον απόηχο του πυραύλου, αναπτύχθηκε μια πετρελαιοκηλίδα μήκους 29 χιλιομέτρων (18 μίλια) με συνεχιζόμενη διαρροή πετρελαίου.

Οπως αναφέρουν διεθνή μέσα ενώ το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών προσφέρθηκε να βοηθήσει στην ρυμούλκηση του Rubymar το πλησιέστερο λιμάνι του Τζιμπουτί αρνήθηκε να δεχτεί το πλοίο λόγω του κινδύνου έκρηξης από το φορτίο του λιπάσματος. Ο ηγέτης των Χούθι Μοχάμεντ αλ Χούθι δήλωσε ότι οι Χούθι θα επέτρεπαν την ρυμούλκηση του πλοίου μόνο εάν παρασχεθεί ανθρωπιστική βοήθεια στην Γάζα.

Ένας συνδυασμός άσχημων καιρικών συνθηκών και ισχυρών ανέμων έκανε το πλοίο, το οποίο ήταν ήδη μερικώς βυθισμένο, να βυθιστεί πλήρως.

Το βρετανικό πλοίο Rubymar που βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί κίνδυνο για το περιβάλλον και την ναυσιπλοΐα ανέφερε η Αμερικανική Στρατιωτική Διοίκηση για την Μέση Ανατολή (CEMTCOM).

«Οι περίπου 21.000 μετρικοί τόνοι λιπάσματος θειικού φωσφορικού αμμωνίου που μετέφερε το πλοίο αποτελούν κίνδυνο για το περιβάλλον στην Ερυθρά Θάλασσα», ανέφερε η CENTCOM σε ανακοίνωσή της.

«Μετά την βύθιση το πλοίο εγείρει επίσης κινδύνους υποθαλάσσιας σύγκρουσης για τα άλλα πλοία που διέρχονται» από αυτή την θαλάσσια οδό, πρόσθεσε.

Από την πλευρά του ο Άλι αλ Σαουαλμίχ, διευθυντής Θαλάσσιων Επιστημών στο πανεπιστήμιο της Ιορδανίας, επεσήμανε ότι «θα πρέπει να καταρτιστεί εκτάκτως σχέδιο από τις χώρες της Ερυθράς Θάλασσας για να καθοριστεί η ατζέντα παρακολούθησης των μολυσμένων περιοχών στην Ερυθρά Θάλασσα και να υιοθετηθεί στρατηγική καθαρισμού».

Οι Χούθι εξαπολύουν από τον Νοέμβριο επιθέσεις εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τον κόλπο του Άντεν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στην Λωρίδα της Γάζας. Οι Χούθι λένε ότι κάλεσαν τον Άγγλο πρωθυπουργό να επιτραπεί στους Άγγλους να το ρυμουλκήσουν με αντάλλαγμα να περάσει η ανθρωπιστική βοήθεια στην Γάζα. 

Τους τελευταίους μήνες λόγω των γεγονότων στην Ερυθρά Θάλασσα η διέλευση από την Διώρυγα του Σουέζ όλων των τύπων πλοίων έχει ήδη μειωθεί στο μισό.

Η Διώρυγα του Σουέζ είναι μια από τις σημαντικότερες διώρυγες του κόσμου. Τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός πλοίων που επιλέγει άλλες διαδρομές αυξάνεται συνεχώς. Είναι χαρακτηριστικό τον Δεκέμβριο περίπου 50 ποντοπόρα πλοία απέφυγαν να περάσουν από την Ερυθρά θάλασσα ενώ τώρα ο αριθμός αυτός ήδη αγγίζει τα 300 εβδομαδιαίως.

Όπως είναι γνωστό, τα περισσότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και τα δεξαμενόπλοια από την Ασία με προορισμό την Ευρώπη επιλέγουν πλέον να πηγαίνουν απο την Αφρική.

rubymar2

rubymar4

rubymar6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Απρίλιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

esg24gh20

Αναζήτηση