archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Εκτύπωση

Παγκόσμιο Συμπόσιο των Ναυτιλιακών Στελεχών – Οι προκλήσεις στην ανεύρεση κεφαλαίων στην Ναυτιλία

19 Ιουνίου 2017.

trapez2«Αναμφισβήτητα οι εργασίες του Ναυλομεσίτη είναι συνδεδεμένες και με την πορεία της χρηματοδότησης της Ναυτιλίας» ανέφερε ο Πρόεδρος του ΔΣ της Ένωσης Ναυλομεσιτών Ελλάδας Γιάννης Κοτζιάς στην έναρξη του Παγκόσμιου Συμποσίου των Ναυτιλιακών Στελεχών επ’ ευκαιρία της διοργάνωσης του Pireas 2017.

Η συζήτηση με ανώτατα στελέχη της Ναυτιλιακής χρηματοδότησης κάλυψε  το πρώτο μέρος του Συνεδρίου και την συντόνισε ο Γιώργος Ξηραδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC Business Consultants και Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας.  Στο πάνελ των χρηματοδοτών συμμετείχαν ο κ. Γιώργος Δούβρος CEO της Chartworth Securities, Γιώργος Κοφινάκος  CEO της Storm Harbor, Βασίλης Ματζαβίνος Γενικός Διευθυντής στην  Ελλάδα της τράπεζας Uni Credit Bank AG, Δημήτρης Μήτρου, Υπεύθυνος Σχεδιασμού Ανάπτυξης της AB Bank, Κατερίνα Σταθοπούλου, Εκτελεστικός Διευθυντής Investment and Finance,  Δημήτρης Βασιλάκος, Συνιδρυτής Ship Finance Solutions.

Σχολιαστές της συζήτησης ήταν ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Γιώργος Πατέρας και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ναυλομεσιτών Ελλάδας κ. Γιάννης Κοτζιάς.

Ο κ. Ξηραδάκης στην εισαγωγή της συζήτησης αναφέρθηκε αφενός στην σπουδαιότητα της χρηματοδότησης της Ναυτιλίας αλλά και παράλληλά στο μεγάλο πρόβλημα της απομάκρυνσης πολλών τραπεζών από τον κλάδο. Περιγράφοντας το παρόν πλαίσιο της Χρηματοδότησης σημείωσε την εξάρτηση της Ναυτιλίας από τις τράπεζες αφού ακόμη και τώρα παραμένουν οι κύριοι πυλώνες στήριξης με ένα συνολικό χαρτοφυλάκιο 400 δις Δολαρίων ΗΠΑ για τις 40 μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου αλλά και τα 57 δις Δολαρίων ΗΠΑ στην Ελληνική Ναυτιλία ο στόλος της οποίας αποτιμάται σε  94 δις Δολαρίων ΗΠΑ. Το πρόβλημα που βιώνει η Παγκόσμια και η Ελληνική Ναυτιλία είναι η απομάκρυνση από την ναυτιλιακή αγορά πολλών, κυρίως ευρωπαϊκών αγορών, τραπεζών, τόνισε ο κ. Ξηραδάκης ενώ άφησε μικρά περιθώρια αντικατάστασης της τραπεζικής χρηματοδότησης από άλλες πηγές, όπως ιδιωτικά-οικογενειακά funds η αντλήσεις κεφαλαίων από το χρηματιστήριο.

Ακολούθως οι εκλεκτοί ομιλητές έδωσαν την δική τους γνώμη για το που βρίσκεται η αγορά τους αλλά και πως αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανεύρεση κεφαλαίων για την Ελληνική αλλά και παγκόσμια Ναυτιλία.

 

Γιώργος Κοφινάκος, CEO Storm Harbour

 

Ο μεγαλύτερος χρηματοδότης τής Ναυτιλίας παγκοσμίως έως το 2008 ήταν οι Τράπεζες (Ναυτιλιακές και Εμπορικές). Με την πιστωτική κρίση που προέκυψε το 2008 και την επακόλουθη αυστηρή εφαρμογή της Βασιλείας ΙΙΙ από τις Κεντρικές Τράπεζες Ευρώπης, Αμερικής και ορισμένων χωρών της Ασίας, οι Εμπορικές Τράπεζες αναγκάστηκαν να μειώσουν ή και να απέχουν τελείως από τον δανεισμό ορισμένων τομέων της Παγκόσμιας οικονομίας, με τη Ναυτιλία να είναι από τους κυρίως θιγμένους τομείς. Τα Private Equities, Family Offices και Hedge Funds εισήλθαν σε αυτήν την αγορά και μέχρι στιγμής έχουν καλύψει ένα μικρό ποσοστό των απωλειών στην χρηματοδότηση τής Ναυτιλίας από την αποχώρηση των Τραπεζών. Παρόλα αυτά, ως Storm Harbour έχουμε βοηθήσει στην  χρηματοδότηση τής Ελληνικής  Ναυτιλίας κατά τα τελευταία δύο χρόνια, έχοντάς την χρηματοδοτήσει από διάφορες πηγές επενδυτών, σε μορφές όπως Equity, Preferred Equity, Convertible Bond, Securitization of Export Guarantees, Trade Finance.

 

Δημήτρης Μήτρου, Υπεύθυνος Σχεδιασμού Ανάπτυξης της AB Bank

 

Το παραδοσιακό μοντέλο χρηματοδότησης έχει αλλάξει και η εξεύρεση ναυτιλιακού δανεισμού αποτελεί πρόκληση. Η Ναυτιλιακή κρίση γεννά ευκαιρίες όχι μόνο για τους πλοιοκτήτες αλλά και για τους δανειστές . Δυστυχώς, στον ελληνικό τραπεζικό χώρο αρκετά από τα αιτήματα χρηματοδότησης δεν μπορούν να ικανοποιηθούν όχι λόγω πιστωτικών κριτηρίων αλλά λόγω ρευστότητας, αφού οι ναυτιλιακές καταθέσεις έχουν σε ένα μεγάλο βαθμό μεταφερθεί στο εξωτερικό. Η απάντηση όλων στην καινούργια πραγματικότητα πρέπει να είναι η εγρήγορση και η εξεύρεση δημιουργικών λύσεων. Η ΑΒΒ μέσω συνεργασιών με ξένα τραπεζικά ιδρύματα αλλά και σύναψη συμφωνίας αποκλειστικότητας με ένα private equity παραμένει ενεργή στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση.

Γιώργος Δούβρος, Ιδρυτής της Chartworth Securities

Η συνεχιζόμενη μείωση της παραδοσιακής ναυτιλιακής χρηματοδότησης μέσω τραπεζικού δανεισμού έδωσε την δυνατότητα σε άλλους χρηματοπιστωτικούς φορείς να διεκδικήσουν ένα μέρος των $500 δις των αναγκών χρηματοδότησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας! Την τελευταία 5ετια παρατηρήθηκε αύξηση συμμετοχής από Θεσμικά Κεφαλαία της Ιαπωνίας, Κορέας αλλά ειδικά της Κίνας όπου είτε με την μορφή Κρατικών Εγγυήσεων είτε με την μορφή Χρηματοδοτικών Μισθώσεων Leasing, δόθηκε η δυνατότητα χρηματοδότησης τόσο σε Νεότευκτα όσο και σε Μεταχειρισμένα για τους TopTier Πλοιοκτήτες! Τα Νέα Θεσμικά Πλαίσια της Κίνας υποβοηθούν την ουσιαστική ανάπτυξη των παραπάνω μορφών χρηματοδότησης για τις Εταιρίες όπου πληρούν τα αναγκαία κριτήρια!

Οι Δυτικές Αγορές συμμετείχαν και αυτές μέσω των Capital Markets χρησιμοποιώντας τις γνωστές τακτικές των Δημοσίων και ιδιωτικών  Εκδόσεων Μετοχών και Ομολόγων στους Θεσμικούς Επενδυτές! Οι επενδύσεις περί των $35 δις της τελευταίας 5ετιας οδήγησαν μόνο σε λογιστικές  ζημιές λόγο της παρατεταμένης κρίσης της ναυτιλιακής βιομηχανίας σύνολο της, όπου δεν κατάφερε να σημειώσει τις απαιτούμενες αποδόσεις για τους Θεσμικούς Επενδυτές!

Σήμερα, οι Θεσμικοί Επενδυτές εξακολουθούν να στηρίζουν την Ναυτιλιακή Χρηματοδότηση με διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης!

Αποτελούν την μοναδική για την ώρα και ουσιαστική λύση για τους Μικρομεσαίους Πλοιοκτήτες όπου αδυνατούν κατά συντριπτική πλειοψηφία να εξασφαλίσουν Τραπεζικό Δανεισμό και να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίας της αγοράς! Η ορθολογική εκμετάλλευση από τους Πλοιοκτήτες των Διαθεσίμων αυτών Κεφαλαίων απαιτεί μια άλλη χρηματοοικονομική δομή και αντιμετώπιση των συνθηκών της Αγοράς! Οι μικρομεσαίες ναυτιλιακές όπου θα τολμήσουν αλλά και θα εφαρμόσουν αυτές τις πρακτικές, θα  αντλήσουν ρευστότητα   και με σύμμαχο τους την αναμενόμενη βελτίωση χωρίς αυτό να σημαίνει την αλματώδη άνοδο, της ναυτιλιακής αγοράς θα καταφέρουν να εκμεταλλευτούν τις σημερινές ευκαιρίες και να συνεχίσουν την ανάπτυξη τους!

Δημήτρης Βασιλάκος, Συνιδρυτής Ship Finance Solutions

Ο Δημήτρης Βασιλάκος, συνιδρυτής της Ship Finance Solutions, υπογράμμισε ότι η αγορά της ναυτιλιακής χρηματοδότησης δεν βρίσκεται σε σημείο ισορροπίας. Όμιλοι/projects με μικρές διαφορές στην πραγματική τους πιστοληπτική ικανότητα, δανειοδοτούνται με μεγάλες διαφορές στην τιμολόγηση. Αυτό δεν μπορεί να κρατήσει επί μακρόν. Δύο είναι οι ουσιαστικές αλλαγές στην αγορά, κατέληξε: η μία ότι, πλέον, διαφορετικοί χρηματοδότες προσφέρουν διαφορετικά προϊόντα, που απευθύνονται σε διαφορετικά projects/πελάτες με συνέπεια να καθίσταται πολύ σημαντική η σωστή επιλογή του ενός από τον άλλον και η άλλη ότι, ενώ παλαιά η χρηματοδότηση βασιζόταν κυρίως στη μακρόχρονη σχέση μεταξύ χρηματοδότη/χρηματοδοτούμενου, η αγορά είναι πλέον περισσότερο ευκαιριακή.

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Απρίλιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

esg24gh20

Αναζήτηση