archonmaritime2 crossworldmarine24f1 gac17

latscologo 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Εκτύπωση

Α Π Ο Σ Τ Ο Λ Ο Σ Σ Ι Γ Ο Υ Ρ Α Σ

Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2013 12:26.

Σύντομα θα έχουμε ένα αξιόλογο πλήθος πιστοποιημένων τεχνιτών στην Ελλάδα σε ειδικότητες Ναυπηγοεπισκευής

apostolossigourasfoto3Ο Απόστολος Σίγουρας κατέχει Δίπλωμα Μηχανολόγου Μηχανικού από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Ελλάδα (1991) και μεταπτυχιακό τίτλο από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας, ΗΠΑ (1993). Εργάστηκε για 8 έτη σε Εταιρείες Consulting (Accenture, KPMG, Ernst & Young) στην Ελλάδα και 7 έτη στον τομέα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στις ΗΠΑ. Έχει επίσης εργαστεί για 3 έτη ως Στέλεχος στην Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ και για 2 έτη στο ελεύθερο επάγγελμα. Από το 2005 έως το 2007 ήταν Αντιπρόεδρος Σχεδιασμού και Ανάπτυξης για την Pappas Telecasting USA (23 Τηλεοπτικοί Σταθμοί). Είναι επί του παρόντος (2010 -), ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε., θυγατρικής του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και με αρμοδιότητες σχετικά με την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Είναι ειδικευμένος στο Project Management, στη Στρατηγική, στο BPR, στα Συστήματα Ποιότητας, στη Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων και στη Διαχείριση Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων.

Εκτύπωση

Π Α Π Α Λ Ε Ξ Η Σ Ε Μ Μ Α Ν Ο Υ Η Λ

Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012 16:38.

Οι μορφές ενέργειας που υπάρχουν στην Γη :

Πετρέλαιο και φυσικό αέριο ‘‘κλειδιά ’’ 

    για την παγκόσμια ανάπτυξη

 


e.papalexisΟ κ. Εμμανουήλ Παπαλέξης έζησε τα νεανικά του χρόνια στον Τίρναβο και κατόπιν ταξίδεψε με εμπορικά πλοία με σκοπό να γίνει Αξιωματικός του Ελληνικού Ναυτικού. Ήταν ο πρώτος κάτοικος από μια πόλη 10.000 κατοικων που ακολούθησε το επάγγελμα του ναυτικού. Ταξιδεύοντας μερικά χρόνια κατάφερε να γίνει Αξιωματικός, όμως η εταιρεία
Hellenic με διευθυντή τον Περικλή Καλλιμανοπουλο τον ξεχώρισε ανάμεσα σε εκατοντάδες αξιωματικούς και τον έστειλαν στην Αγγλία για ναυτιλιακές σπουδές.  Άρχισε να εργάζεται με επιτυχία σε ναυτιλιακά γραφεία και ανεβαίνοντας στην ιεραρχία έγινε Διευθυντής μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας. Ταυτόχρονα δραστηριοποιήθηκε έντονα στο δημοσιογραφικό τομέα της ναυτιλίας γράφοντας σε περιοδικά, εφημερίδες και παρέθεσε διαλέξεις σχετικά με την εκπαίδευση του προσωπικού των ναυτιλιακών γραφείων και των πλοίων. Στην συνέχεια το 1992 ίδρυσε στην Ελλάδα καινούργια ναυτιλιακή εταιρεία την Mare Maritime και στο Λονδίνο την Global Matitime Services LTDΤο 1992 με τη ναυτιλιακή δράση ασχολήθηκε και με τη διαχείριση πλοίων , αγορές και πωλησεις (ναυλώσεις πλοίων), ναυτιλιακές μελέτες και εκπαίδευση πληρωμάτων εκτιμώντας ότι η πρώτη επιτυχημένη ελληνική δραστηριότητα είναι η ναυτιλία.  Εξάλλου σύμφωνα με τον κ. Παπαλέξη το 18% της παγκόσμιας ναυτιλίας είναι ελληνικών συμφερόντων και το 50% της ναυτιλίας της ενωμένης Ευρώπης είναι επίσης Ελληνικό. Ο κ. Παπαλέξης έχοντας μια μακρόχρονη εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία στον χώρο της ναυτιλίας μιλάει στο efoplistesnews.gr  για τις μορφές ενέργειας που υπάρχουν στον κόσμο : το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, το κάρβουνο κ.α. Για το πετρέλαιο αναφέρει πως «υπάρχουν διάφορες γνώμες για τα αποθέματα, αλλά είναι κοινώς παραδεκτό ότι σήμερα σε όλον τον κόσμο είναι 1,3 τρισεκατομμύρια βαρέλια» για το φυσικό αέριο επισημαίνει πως είναι κάτι του οποίου «η χρήση αυξάνεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και γρήγορα θα ξεπεράσει το κάρβουνο και θα γίνει η δεύτερη μορφή ενεργείας  μετά το πετρέλαιο» και για το κάρβουνο σημειώνει ότι  υπάρχουν μερικές  χώρες οι οποίες  γυρίζουν στο κάρβουνο , η παγκόσμια κατανάλωση του αυξάνεται. Η αύξηση του κάρβουνου αυξήθηκε τα τελευταία 7 - 8 χρόνια 7% ενώ το πετρέλαιο 2,1%». Επίσης όσον αφορά στο ποιές ενέργειες θα καλύψουν την ζήτηση ενέργειας επισημαίνει το που αυξάνεται ο κόσμος γιατί και αυτό έχει σχέση.

 

 georgia foto4       Συνέντευξη στην Γεωργία Ερμίδη

 

-Πώς βλέπετε την εξέλιξη των πραγμάτων σχετικά με τη διαθεσιμότητα και την τιμή του πετρελαίου σήμερα;

Οι εξελίξεις σήμερα τρέχουν. Είναι πολλές και ποικίλες αυτές που μπορεί να επηρεάσουν τον ενεργειακό τομέα. Έχουμε το embargo  του Ιράν από την Αμερική και την Ευρώπη, έχουμε την «Αραβική Άνοιξη», έχουμε την αναταραχή στη Συρία, που σχεδόν ακολούθησε αυτή της Λιβύης, έχουμε την παγκόσμια οικονομική ύφεση. Παρ’ όλον όμως αυτές τις εξελίξεις, θα έλεγα ότι υπάρχει κάποια σταθερότητα σ’ ό,τι αφορά την παραγωγή, την κατανάλωση και τις τιμές του πετρελαίου. Η παραγωγή συνεχίζει να κυμαίνεται μεταξύ 80 και 90 εκατομ. βαρέλια την ημέρα και η κατανάλωση σχεδόν το ίδιο και οι τιμές του BREΝΤ όσο και του WTI περιστρέφονται γύρω στα 100 δολ. ΗΠΑ. Οι κύριοι παίκτες του παιχνιδιού παραμένουν οι ίδιοι και τό εμπόριο συνεχίζεται απρόσκοπτα.  Βέβαια, όλα μπορεί ν’ αλλάξουν εάν τελικά το Ιράν προσπαθήσει να κλείσει τα Στενά του Χορμούζ απ’ όπου περνούν καθημερινά 17 εκατομ. βαρέλια, ήτοι το 20% της παγκόσμιας κίνησης.

Εκτύπωση

ΣΠΥΡΟΣ Μ. ΠΟΛΕΜΗΣ

Δευτέρα, 19 Μαρτίου 2012 16:00.

«Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία στον κόσμο»

polemisfoto43O κ. Σπύρος Πολέμης από το 1970 έως σήµερα είναι Πρόεδρος & Διευθύνων Σύµβουλος της Seacrest Shipping Co Ltd. Από το 1964 έως το 1970 εργάστηκε στην οικογενειακή επιχείρηση Polesons Ltd/Leaward Steamship/ Windward Shipping. Από το 1961 έως το 1964 εργάστηκε στην οικογενειακή επιχείρηση Polesons Ltd. Είναι Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου, Πρόεδρος της Διεθνής Ναυτιλιακής Οµοσπονδίας, Πρόεδρος της Αγγλικής Επιτροπής του ABS, Μέλος του Συµβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Intercargo, Μέλος του Συµβουλίου του American Bureau of Shipping των ΗΠΑ, Μέλος της Επιτροπής του Det Norske Veritas του Λονδίνου. Είναι Σύµβουλος στο Hellenic Mutual War Risks Association,Μέλος του Διοικητικού Συµβουλίου του North of England P&I Association, Μέλος του IMIF (International Marine Industries Forum), Μέλος του The Baltic Exchange. Διετέλεσε επίσης Πρόεδρος του Intercargo, Πρόεδρος του Newcastle P&I Association Ltd , Πρόεδρος του North of England P&I Association και Πρόεδρος του Ναυτικού Οµίλου Άνδρου (1983-2005). Επίσης είναι Μέλος του Βασιλικού Ναυτικού Οµίλου του Τάµεση. Ο κ. Πολέμης σημειώνει πως «η ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφέρει πάνω από το 90% όλης της πρώτης ύλης και βιομηχανοποιημένων προϊόντων που ζητούν οι πολίτες του κόσμου» και τονίζει ότι «οι ρυθμιστικές αρχές έχουν ορισμένες φορές πολιτικά κίνητρα, αλλά δεν υπάρχει χώρος για πολιτική στον τομέα της ναυτιλίας. Σχεδόν όλοι οι κανονισμοί έχουν ή μπορούν να έχουν επίδραση στην ασφάλεια, διότι τα πλοία βρίσκονται στη θάλασσα σε ένα εχθρικό περιβάλλον, άρα οποιαδήποτε ρύθμιση πρέπει να είναι συμβατή με αυτό το σκεπτικό, αλλά και με τις πραγματικότητες του τι απαιτείται από τα πλοία λόγω των χαρακτηριστικών του εμπορίου. Κατά συνέπεια, πρέπει να υπάρχει μια πολύ καλύτερη και πιο αποτελεσματική αλληλοεπίδραση μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και του ναυτιλιακού κλάδου». Όσον αφορά στην αξία της ναυτιλίας για την Ελλάδα επισημαίνει ότι «οι Έλληνες ναυτικοί και οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν βοηθήσει τη χώρα σε πολύ μεγάλο βαθμό».

 

georgia fotoΣυνέντευξη στην Γεωργία Ερμίδη

 

-Γόνος της εφοπλιστικής οικογένειας Πολέμη με ναυτική παράδοση άνω των 200 ετών η οικογένειά σας έχει γράψει τη δική της ιστορία στην Eλληνική εμπορική ναυτιλία. Μιλήστε μου για το επιχειρηματικό πνεύμα των προγόνων σας αλλά και για τις δικές σας σημαντικές στιγμές.

Στο 18ο και 19ο αιώνα η οικογένειά μου ακολουθούσε το μοντέλο της εποχής. Τα μέλη της οικογένειας αγοράζανε πλοία ως οικογένεια, ο καθένας με διαφορετικό ποσοστό, δεν ήταν πάντα το ίδιο, και τα πρώτα χρόνια, καλούσαν και άλλους ναυτικούς από διαφορετικές οικογένειες να συμμετέχουν. Προς το τέλος του 19ου αιώνα το μοντέλο αυτό άλλαξε κάπως και εξελίχθηκε σε οικογενειακή επιχείρηση δηλαδή άρχισε να ανήκει αποκλειστικά στα αδέλφια. Μεγαλώνοντας σε αυτό το περιβάλλον και με αυτή την παράδοση, ήταν για μένα πάντα δεδομένο ότι θα ακολουθούσα μια καριέρα στην ναυτιλία, αν και είχα κλίση για μηχανικός, κάτι που τελικά σπούδασα στο Πανεπιστήμιο στην Αμερική. Οι πιο καθοριστικές στιγμές της επιχειρηματικής μου ζωής ήταν όταν άρχισα να εργάζομαι για πρώτη φορά στην οικογενειακή επιχείρηση κατ’ αρχήν λίγες ώρες όταν ακόμα σπούδαζα στη Νέα Υόρκη, μετά όταν άνοιξα το δικό μου γραφείο στο Λονδίνο το 1970, και αργότερα όταν άρχισα να συμμετέχω στον δημόσιο διάλογο κατά την διάρκεια της ενασχόλησής μου σε διάφορους διεθνείς οργανισμούς της ναυτιλίας.

Εκτύπωση

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΟΣ

Σάββατο, 10 Μαρτίου 2012 17:17.

«Εμείς ως Επιβατηγός Ελληνική ναυτιλία αγωνιούμε να βρούμε τρόπο ώστε να επιβιώσουν οι Ελληνικές Υπηρεσίες Θαλασσίων Ενδομεταφορών»

nkavalierosΟ Νικόλαος Καβαλλιέρος είναι υποναύαρχος Λ.Σ. (Ε.Α.), γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), μέλος Δ.Σ. της ανωνύμου επιχειρήσεως συνδυασμένων μεταφορών & αποθηκεύσεων μία ‘Logistic company’ για containers , εντεταλμένος σύμβουλος του Ομίλου επιχειρήσεων ΄΄Υδροδοτική ΕΠΕ ΄΄ που έχει υπό την διαχείριση του 10 υδροφόρα πλοία και Πρόεδρος του Πολιτιστικού Ομίλου Παραδοσιακών Σκαφών. Με σπουδές στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στο τμήμα Πολιτικών Επιστήμων , στη Νομική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών και στην σχολή λιμενικών δοκίμων υπηρέτησε στις Λιμενικές Αρχές Πειραιώς ως Τμηματάρχης, διευθυντής και διοικητής μονάδων καθώς και στα Λιμεναρχεία Λαυρίου, Ραφήνας και στην Ελευσίνα ως Κεντρικός Λιμενάρχης ασχολούμενος με ακτοπλοϊκά θέματα λιμένος, πρακτόρων και πλοιοκτητριών εταιρειών. Υπηρέτησε ως Προξενικός Λιμενάρχης Οδησσού Ουκρανίας συμβάλλοντας τα μέγιστα στην σύσταση επιβατηγού γραμμής μεταξύ Οδησσού, Κωνσταντινουπόλεως, Θεσσαλονίκης με Ελληνικών συμφερόντων Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο. Επίσης υπηρέτησε στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ως Διευθυντής Θαλασσίων Συγκοινωνιών και Κλαδάρχης Ναυτιλιακής Πολιτικής. Υπηρέτησε ως Επίτροπος στην ΡΑΘΕ (Ρυθμιστική Αρχή Θαλασσίων Ενδομεταφορών) και υπήρξε εισηγητής 80 αποφάσεων της Αρχής επί ακτοπλοϊκών θεμάτων και διενέξεων. Είναι πραγματογνώμων του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για ακτοπλοϊκά θέματα και μέλος της Ένωσης για τη Ναυτική Διαιτησία. Είναι μέλος του ΔΣ του ΟΛΠ ΑΕ (άνευ ψήφου) για θέματα προσόρμισης και ασφαλούς διαχείρισης και για οικονομικά θέματα επιβατηγών πλοίων για το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά και την επισκευαστική ζώνη Περάματος. Ο κ. Καβαλλιέρος σημειώνει πως «τα οικονομικά αποτελέσματα ζημιών ολοκλήρου του κλάδου για το έτος 2011 είναι άνω των 350 εκατομμυρίων ευρώ για όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες» και τονίζει ότι «εάν πτωχεύσει η ακτοπλοΐα θα φθάσουμε στο σημείο ξένα επιβατηγά πλοία να υποκαταστήσουν τα ελληνικά μεταφέροντας επιβάτες από και προς ελληνικά λιμάνια με τελείως διαφορετικό καθεστώς από αυτό της μεταφοράς που ισχύει σήμερα στα ακτοπλοϊκά πλοία».

georgia ermidouΣυνέντευξη στην Γεωργία Ερμίδη

 

-Επιβατηγός Ναυτιλία: Θα επιβιώσει τελικά; υπάρχει εναλλακτική πρόταση;

Θα ξεκινήσουμε αρχικά να κάνουμε μια αναφορά στο τι είναι η επιβατηγός ναυτιλία. Επιβατηγός ναυτιλία είναι το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται από ακτοπλοϊκά, πορθμεία, κρουαζιερόπλοια, ημερόπλοια και επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.Ο κάθε τομέας από όλους αυτούς παρουσιάζει τα δικά του προβλήματα και προβληματισμούς, αλλά στο σύνολο της η επιβατηγός ναυτιλία έχει ένα μεγάλο ερωτηματικό εάν θα μπορέσει να επιβιώσει μέσα στη διετία του 2012-2013. Ήδη τα αποτελέσματα είναι δραματικά και όλες οι εταιρείες έχουν αρνητικούς ισολογισμούς. Αυτό μας έχει προβληματίσει πάρα πολύ. Επειδή το θέμα τουλάχιστον για την ακτοπλοΐα είναι γνωστό από πολλά χρόνια έχουμε προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, αλλά πέραν της προσφυγής έχουμε κάνει και προτάσεις προς τις εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις για το πως θα βγούμε από αυτό το αδιέξοδο. Το παράπονο μας είναι ότι σχεδόν κανένας υπουργός όλα αυτά τα χρόνια δεν ασχολήθηκε με το θέμα της ακτοπλοΐας. Οι προτάσεις τις οποίες έχουμε κάνει για την ακτοπλοΐα είναι να προχωρήσουμε στο θέμα της άρσης της ελληνομάθειας, η οποία έχει δημιουργήσει πάρα πολλά προβλήματα, επίσης πρέπει να τροποποιηθεί η δεκάμηνη υποχρεωτική στελέχωση των πλοίων, να καταργηθεί ο κανονισμός ενδιαίτησης των επιβατηγών πλοίων, δηλαδή το προεδρικό διάταγμα 44/2011, να προχωρήσουμε σε εφαρμογή safe manning όπως ισχύει σε όλες τις χώρες και όχι σύμφωνα με τα οριζόμενα στο προεδρικό διάταγμα 177/74, τέλος θα πρέπει να καταργηθούν όλες οι υπέρ τρίτων μη ανταποδοτικές κρατήσεις όπως ο επίναυλος, να μειωθούν τα λιμενικά τέλη και από ποσοστιαία που είναι σήμερα να γίνουν κεφαλικά και κάποια στιγμή αργότερα να τροποποιηθεί ο τρόπος είσπραξης για τα πρακτοριακά δικαιώματα ώστε να μην είναι με σταθερά ποσοστά αλλά να προχωρήσουν όλοι στον υγιή ανταγωνισμό και ο κάθε πράκτορας ανάλογα να παρέχει τις πρακτοριακές υπηρεσίες προσπαθώντας να δίνει διαφορετική τιμή για την παρεχόμενη κάθε φόρα υπηρεσία. Επίσης το Φ.Π.Α. εισιτηρίων πρέπει άμεσα να μηδενιστεί ως προβλέπει η μελέτη του ΝΕΕ, επισήμου συμβούλου του Υπουργείου. Ένα άλλο θέμα το οποίο πρέπει να συζητήσουμε είτε σαν κύριο θέμα είτε σαν εναλλακτικό με τον καινούργιο υπουργό όποιος βγει από τις εκλογές είναι το εταιρικό ναυτολόγιο, ούτως ώστε μέσα από την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και την αποποινικοποίηση της ζωής της ακτοπλοΐας και της επιβατηγού ναυτιλίας να έχουμε ίσες ευκαιρίες και ίσα δικαιώματα με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς ξηράς και αέρος.

crossworldbanner

seanergymaritime1

dominicaconsulate

bvbanner2022

Ημερολόγιο

«  Μάρτιος 2024  »
ΔΤΤΠΠΣΚ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

lapwingslogo

esmlogo24

ccslogo

bannerorion19 

hsw24banner1

secblue24

Αναζήτηση